Translate

dijous, 11 d’octubre de 2012

11 d'octubre, Dia Mundial de la Visió




El segon dijous del mes d'octubre, se celebra el Dia Mundial de la Visió, que aquest any cau el dia 11 d'aquest mes.

Aquesta diada té com a finalitat centrar l'atenció en la ceguera, la discapacitat visual i la rehabilitació dels discapacitats visuals.

A Q&diet volem aportar el nostre petit gra de sorra en aquest àmbit, així que el post d'avui va dedicat a la bona salut dels ulls a través de l'alimentació.

Quins són els nutrients que ens ajuden a tenir una bona visió?


  • Vitamines: les vitamines realitzen funcions importantíssimes al cos humà. Entre elles, algunes tenen funcions molt importants pels ulls i la visió.
    •  Vitamina A: és molt necessària per la visió nocturna. On la podem trobar? aliments com els làctics, els peixos, les vísceres, les mantegues i alguns vegetals com la carrota o el bròquil són alts en aquesta vitamina.
    • Beta-carotens: al beta-carotè també se l'anomena provitamina A, ja que a través d'aquests pigments vegetals es forma la vitamina A al fetge i a l'intestí prim. Els aliments rics en beta-carotens són la carrota, els espinacs, la carbassa, el tomàquet o les bledes, entre altres.
    • Vitamina B2 (riboflavina): aquesta vitamina participa al bon manteniment de la visió. Els aliments més rics en riboflavina són la llet, els ous i les mongetes.
    • Vitamina E: aquesta vitamina té funcions importants a nivell de les membranes cel·lulars ajudant a mantenir la integritat de les cèl·lules. Sembla a ser que a nivell dels ulls, ajuda a prevenir les cataractes actuant com a antioxidant. Els aliments rics en aquesta vitamina són els olis i llavors vegetals.

  • Minerals: de la mateixa manera que les vitamines, els minerals també realitzen funcions importants relacionades en aquest àmbit.
    • Zinc: el zinc és un mineral que actua activant molts enzims a l'organisme i també activant el metabolisme de la vitamina A, imprescindible per la bona visió nocturna. Els aliments rics en zinc són, entre altres, productes d'origen animal com ara carn, ous i marisc o el germen dels cereals.
    • Seleni: la falta d'aquest oligoelement està relacionada amb un augment de risc de formació de cataractes. L'aliment més ric que hi ha en seleni és el llevat de cervesa i el ginseng.

  • Àcids grassos essencials: els àcids grassos omega 3 i omega 6 ajuden a prevenir la degeneració macular i ajuden a formar vitamina A a partir de carotens. Els aliments rics en omega 3 són els peixos, mentre que els rics en omega 6 són els olis i llavors vegetals.

Des de Q&diet, animem a prevenir abans que guarir, per tenir una bona salut i poder gaudir de bona vista durant molts anys! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada