Translate

dijous, 30 d’octubre del 2014

Coca de verduras de mi abuela

Coca de verduras de mi abuela (ESP)
Coca de verdures de la meva àvia (CAT)

Qué tendrán en las manos las abuelas, que todo lo que cocinan está rico. Podría hacer una lista muy larga de todos los platos que hacía mi abuela y me costaría decidir cuál era el que más me gustaba. Hace tiempo ya compartí su fritanga, y hoy os animo a probar esta coca de verduras.

Ingredientes para la masa:

- Un sobre de levadura
- Un vaso pequeño de agua tibia
- Harina
- Sal
- Aceite de oliva

Ingredientes para la guarnición:

- 300g de acelgas
- 1 cebolla
-  1-2 tomates
- Sal
- Pimentón dulce
- Pimienta negra

Preparación:

Deshacer la levadura con el agua tibia, echar sal y un poco de aceite. Añadir harina hasta que se haga una masa compacta pero suave. Dejar en reposo 1 hora.

Lavar las acelgas, quitarles el tronco y cortarlas en juliana. Dejarlas en un recipiente con agua, sal y pimentón dulce durante una hora. Pasado ese tiempo, escurrirlas bien.

Mientras precalentamos el horno a 180ºC, con la ayuda de un rodillo, estirar la pasta hasta que quede fina encima de una bandeja de horno a la que previamente habremos untado aceite (también se puede usar papel vegetal para horno).

Encima de la pasta ya estirada, colocar las acelgas de forma regular y rayar o cortar la cebolla y el tomate por encima uniformemente. Añadir un poco de aceite de oliva y la pimienta negra al gusto. Tapar la coca con papel de aluminio y meterla al horno durante 45 minutos. Pasado este tiempo, quitar el papel de aluminio y terminar la cocción durante 15 minutos.

Antes de servir, aliñar con un poco de aceite de oliva virgen extra en crudo.

¡Buen provecho!

Coca de verdures de la meva àvia (CAT)

Què tindran a les mans les àvies, que tot el que cuinen està boníssim. Podria fer una llista molt llarga de tots els plats que feia la meva àvia i em costaria decidir quin era el que més m'agradava. Fa temps ja vaig compartir la seva fritanga, i avui us animo a provar aquesta coca de verdures. 

Ingredients per la coca:

- Un sobre de llevat
- Un got petit d'aigua tèbia 
- Farina
- Sal
- Oli d'oliva

Ingredients per la guarnició:

- 300g de bledes
- 1 ceba
-  1-2 tomàquets
- Sal
- Pebre vermell dolç
- Pebre negre

Preparació:

Desfer el llevat amb l'aigua tèbia, posar sal i una mica d'oli. Afegir farina fins que es faci una massa compacta però suau. Deixar en repòs 1 hora. 

Rentar les bledes, treure el tronc i tallar les fulles en juliana. Deixar-les en un recipient amb aigua, sal i pebre vermell dolç durant una hora. Passat aquest temps, escórrer-les bé. 

Mentre pre-escalfem el forn a 180ºC, amb l'ajuda d'un corró, estirar la pasta fins que quedi fina damunt d'una safata de forn a la que prèviament haurem untat amb oli (també es pot fer servir paper vegetal per a forn). 

A sobre de la pasta ja estirada, col·locar les bledes de forma regular i ratllar o tallar la ceba i el tomàquet per sobre i anar repartint uniformement. Afegir una mica d'oli d'oliva i pebre negre al gust. Tapar la coca amb paper d'alumini i ficar-la al forn durant 45 minuts. Passat aquest temps, treure el paper d'alumini i acabar la cocció durant 15 minuts.

Abans de servir, amanir amb una mica d'oli d'oliva verge extra en cru. 

Bon profit!

dijous, 23 d’octubre del 2014

Castaño de índias y otras plantas para las piernas cansadas

Productos y plantas para las piernas cansadas (ESP)
Productes i plantes per a les cames cansades (CAT)

El exceso de peso, estar muchas horas de pie o sentadas, la retención de líquidos o la mala circulación pueden hacer que sintamos las piernas cansadas. En el post de hoy, productos y plantas para remediarlo.

Aesculaforce y aesculafresh


Productos a base de semillas de castaño de índias, una planta que ayuda a mejorar la circulación. Se puede tomar en gotas o en comprimidos y también existe el spray Aesculafresh para pulverizar directamente sobre las piernas.



Composor 40 ruscus complex



Mezcla de plantas ideada para combatir problemas de circulación como varices, hemorroides, flebitis, trombosis o piernas hinchadas. Contiene ciprés, rusco, castaño de índias, salvia y milenrama. Se toman 25 gotas 3 veces al día diluídas en un poco de agua. 




Ginkgo biloba



Se trata de un árbol originario de China que se viene usando desde hace miles de años para mejorar la circulación, los vértigos y mareos, la menopausia, la memoria y la concentración. Se suele tomar en cápsulas o en infusión.





Ven Mech fluido


Extracto de 10 plantas que ayuda a mejorar la elasticidad y tono de las venas a la vez que depura y ayuda a eliminar líquidos. Contiene castaño de índias, vid roja, hamamelis, caléndula, ciprés, cola de caballo, diente de león, hinojo y regaliz. Se recomienda tomar 10ml diluídos en agua tres veces al día. 




Productes i plantes per a les cames cansades (CAT)

L'excés de pes, estar moltes hores de peu o assegudes, la retenció de líquids o la mala circulació poden fer que sentim les cames cansades. En el post d'avui, productes i plantes per posar-hi remei.

Aesculaforce i aesculafresh


Productes a base de llavors de castanyer d'índies, una planta que ajuda a millorar la circulació. Es pot prendre en gotes o en comprimits i també existeix l'esprai Aesculafresh per pulveritzar directament sobre les cames.




Composor 40 ruscus complex



Barreja de plantes ideada per combatre problemes de circulació com varius, hemorroides, flebitis, trombosi o cames inflades. Conté xiprer, rusc, castanyer d'índies, sàlvia i milfulles. Es prenen 25 gotes 3 ​​vegades al dia diluïdes amb una mica d'aigua.




Ginkgo biloba




Es tracta d'un arbre originari de la Xina que s'utilitza des de fa milers d'anys per millorar la circulació, els vertígens i marejos, la menopausa, la memòria i la concentració. Se sol prendre en càpsules o en infusió.




Ven Mech fluido


Extracte de 10 plantes que ajuda a millorar l'elasticitat i to de les venes alhora que depura i ajuda a eliminar líquids. Conté castanyer d'índies, vinya vermella, hamamelis, calèndula, xiprès, cua de cavall, dent de lleó, fonoll i regalèssia. Es recomana prendre 10ml diluïts en aigua tres vegades al dia.






dijous, 16 d’octubre del 2014

Alimentar al mundo, cuidar el planeta

16 de Octubre, dia mundial de la alimentación (ESP)
16 d'octubre, dia mundial de l'alimentació (CAT)

Dentro de las actividades del año internacional de la agricultura familiar, hoy se celebra el día mundial de la alimentación que bajo el lema "alimentar al mundo, cuidar el planeta" que pretende sensibilizar a la población sobre los pequeños agricultores y la agricultura familiar. Compartimos el vídeo con todos vosotros para promover la reflexión sobre el apoyo al pequeño agricultor y el consumo responsable de alimentos.

Dins de les activitats de l'any internacional de l'agricultura familiar, avui se celebra el dia mundial de l'alimentació sota el lema  "alimentar al món, cuidar el planeta" que pretén sensibilitzar a la población sobre els petits agricultors i l'agricultura familiar. Compartim aquest vídeo amb tots vosaltres per promoure la reflexió sobre el recolzament al petit agricultor i el consum responsable d'aliments


dijous, 9 d’octubre del 2014

Azúcar de coco, gayuba y más en nuestras novedades de Octubre

Las novedades de octubre (ESP)
Les novetats d'octubre (CAT)

Azúcar de coco



Un alimento 100% natural, sin refinar, con bajo índice glucémico. Rico en minerales como potasio, fósforo, hierro, zinc y cobre. No contiene colorantes ni conservantes. Un edulcorante natural que supone una buena alternativa al azúcar convencional.




Curarti forte




Complemento para tratar los dolores articulares a base de cúrcuma y vitamina C. Se recomienda tomar 1 comprimido al día con un vaso de agua.





Salvia Plus




Cápsulas de salvia con alfalfa, cola de caballo, tila y valeriana. Ayudan a regular los niveles hormonales de las mujeres. Se recomienda tomar de 1 a 3 cápsulas al día




D-Stress


D-Stress está indicado en épocas de estrés, irritabilidad. tensión muscular, nerviosismo, agotamiento físico y mental. Contiene arginina, taurina, vitamina PP, B1, B2, B5, B6, B8 y B9. Se recomienda tomar de 2 a 6 comprimidos al día repartidos en las 3 comidas principales. En caso de emergencia tomar 4 comprimidos a la vez. Se apreciará una mejora a los 30 minutos.


Strath Jarabe

Jarabe compuesto por extractos de plantas aromáticas, levadura de cerveza, extracto de malta, miel y zumo de naranja. Pensado para fortalecer el sistema inmunológico y el rendimiento tanto físico como intelectual. Se recomienda tomar una cucharada de postre 3 veces al día antes de las comidas. Para niños, usar una cucharadita de café. 


Comprimidos de Gayuba


La gayuba es una planta diurética con propiedades antisépticas para las vías urinarias y astringente. Por eso se recomienda para combatir infecciones de orina y otros problemas relacionados con el aparato urinario. Se recomienda tomar de 4 a 6 comprimidos al día que se pueden ingerir con agua o realizando una infusión. 




¿Dudas? Consúltanos, nuestra dietista responde.

Les novetats d'octubre (CAT)

Azúcar de coco



Un aliment 100% natural, sense refinar, amb un b índex glucèmic baix. Ric en minerals com el potasio, el fòsfor, el ferro, el zinc i el coure. No conté colorants ni conservants. Un edulcorant natural que suposa una buena alternativa al sucre blanc convencional.




Curarti forte




Complement per tractar els dolors articulars fet a base de cúrcuma i vitamina C. Es recomana prendre 1 comprimit al dia amb un got d'aigua.





Salvia Plus



Càpsules de sàlvia amb alfals, cua de cavall, til·la i valeriana. Ajuden a regular els nivells hormonals de les dones. Es recomana prendre d'1 a 3 càpsules al dia





D-Stress


D-Stress està indicat en èpoques d'estrès, irritabilitat. tensió muscular, nerviosisme, esgotament físic i mental. Conté arginina, taurina, vitamina PP, B1, B2, B5, B6, B8 i B9. Es recomana prendre de 2 a 6 comprimits al dia repartits en els 3 àpats principals. En cas d'emergència prendre 4 comprimits alhora. S'apreciarà una millora als 30 minuts.


Xarop Strath 

Xarop composat per extractes de plantes aromàtiques, llevat de cervesa, extracte de malta, mel i suc de taronja. Pensat per enfortir el sistema immunològic i el rendiment tant físic com intel·lectual. Es recomana prendre una cullerada de postres 3 vegades al dia abans dels àpats. Per a nens, utilitzar una culleradeta de cafè.


Comprimits de boixerola (gayuba en castellà)


La boixerola és una planta diürètica amb propietats antisèptiques per a les vies urinàries i també és astringent. Per això es recomana per a combatre infeccions d'orina i altres problemes relacionats amb l'aparell urinari. Es recomana prendre de 4 a 6 comprimits al dia que es poden ingerir amb aigua o fent una infusió.




Dubtes?  escriu-nos un mail, la nostra dietista respon: nutricionista@e-qdiet.com