Translate

dijous, 10 de setembre del 2015

El alga cochayuyo

El alga cochayuyo (ESP)
L'alga cochayuyo (CAT)

El cochayuyo es una alga que proviene de Chile. Es un tipo de alga parda de color marrón que puede llegar a medir 15 metros. Se suele comercializar seca y cortada en trocitos.

Como la mayoría de las algas, es rica en yodo y otros minerales. Además, por su alto contenido en fibra, esta alga es muy recomendable para el estreñimiento y las dietas de adelgazamiento. Se digiere fácilmente y tiene unos componentes que ayudan a mantener nuestro hígado en forma.

Se puede consumir cruda (en ensalada) o cocida. Para comerla cruda, bastará con dejarla en remojo de un día para otro para que se hidrate bien. Si la queremos cocinar, después de dejarla en remojo durante unas 12 horas la pondremos a hervir unos 30 minutos.

Alga cochayuyo
L'alga cochayuyo (CAT)


El cochayuyo és una alga que prové de Xile. És un tipus d'alga bruna de color marró que pot arribar a medir 15 metres. Se sol comercialitzar seca y tallada a trossets.

Com la majoria de les algues, és rica en iode i altres minerals. A més, pel seu alt contingut en fibra, aquesta alga és molt recomanable en casos de restrenyiment i les dietes d'aprimament. Es digereix fàcilment i té uns components que ajuden a mantenir el nostre fetge en forma.

Es pot consumir crua (en amanida) o cuita. Per menjar-la crua, n'hi haurà prou amb deixar-la en remull d'un dia per l'altre perquè s'hidrati bé. Si la volem cuinar, després de deixar-la en remull durant unes 12 hores la posarem a bullir uns 30 minuts.

Alga cochayuyo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada